Meer inzicht halen uit data
Emotie, prestaties en fan experience
Sport is emotie, vermaak en bovendien houdt het de mens fit. Maar sport is tegenwoordig ook data. Voor steeds meer professionele sportclubs speelt het benutten van de vele data, die steeds makkelijker toegankelijk is, een belangrijke rol in het spel. Als officiële partner van FC Utrecht heeft LINKIT zich de afgelopen jaren ontwikkeld als innovatiepartner op het gebied van data en sport. Onder andere door het opzetten van een data platform voor analyse en het mede ontwikkelen van IoT-toepassingen voor slim parkeren.
Trends in sport
Sport digitaliseert in rap tempo. Naast de VAR, oftewel de videoscheidsrechter, zijn er op en rond het sportveld nog tientallen punten waar met behulp van technologie data verzameld wordt. En data-analyse maakt resultaten meetbaar en kan clubs daarmee helpen om prestaties te verbeteren. Maar het biedt, samen met betere connectiviteit door 5G, ook enorme mogelijkheden voor sportmarketing en daarmee een intensievere fanbeleving.
5G in het stadion

Technologie en sport verweven

Meer data beschikbaar

Sport en data: Waar te beginnen?
Hoe Nederlandse sportclubs- en bonden hun (eerste) datastappen nemen

Of het nu hockey is, een voetbalclub, of een algemene sportbond, het idee dat ze ‘iets’ moeten met data is inmiddels wel doorgedrongen. LINKIT organiseerde een interactieve rondetafelsessie met 12 deelnemers die bij hun betreffende sportorganisatie met data werken om inzichten en ervaringen uit te wisselen. En aan de slag met data gaat niet vanzelf. Budgetten zijn soms een issue aangezien data zichzelf eerst maar moet zien te bewijzen.