Klantportaal laten ontwikkelen

Klantportaal

Een klantportaal laten ontwikkelen gedreven door UX en design

Wat is een klantportaal?

Een klantportaal is een online platform waarmee klanten gemakkelijk toegang hebben tot belangrijke informatie. Ook kunnen ze communicatie met je bedrijf via een online platform. Het is de sleutel voor het creëren van eenvoudige interacties tussen jouw bedrijf en klanten.

Er zijn verschillende soorten portalen. Bij LINKIT hebben we ervaring met het ontwikkelen van B2B klantportalen, B2C klantportalen en portalen voor overheid en gemeente. Zo’n portaal kan ook worden gezien als een self-service portaal. Dit is een online platform dat klanten de mogelijkheid biedt om zelfstandig toegang te krijgen tot informatie, diensten en tools zonder directe tussenkomst van medewerkers van een bedrijf.

klantportaal ontwikkelen voorbeeld

Om al deze verschillende portalen te ontwikkelen maken wij gebruik van maatwerk software. Een klantportaal ontwikkelen wij namelijk op maat voor de unieke behoeften van jouw organisatie. Justin legt graag aan je uit hoe we dit precies doen, neem contact op voor meer informatie!

Neem contact op!

Justin Bunnik

Functionaliteiten van een klantportaal

Ontdek de veelzijdige functionaliteiten van een klantportaal. Van accountbeheer tot betalingen, support en beveiligde gegevenstoegang, een klantportaal biedt een alles-in-één oplossing om de tevredenheid van klanten te vergroten en hun ervaring te verbeteren. De belangrijkste functionaliteiten van een klantportaal:

  • Accountbeheer: contactgegevens en betalingsgegevens beheren.
  • Facturering en betalingen: facturen bekijken, betalingen doen en betalingsgeschiedenis controleren.
  • Support en communicatie: supporttickets aanmaken en belangrijke updates ontvangen.
  • Productinformatie: toegang tot product- en servicenieuws en handleidingen.
  • Bestellingen en leveringen: bestellingen plaatsen, volgen en retourneren.
  • Gegevensbeveiliging: beveiligde toegang tot persoonlijke gegevens om privacy te waarborgen.
functionaliteit klantportaal

Voordelen van een klantportaal

Een klantportaal laten ontwikkelen heeft veel voordelen. We hebben de belangrijkste voor je op een rijtje gezet:

Voordelen klantportaal
  • Verbeterde klanttevredenheid: gebruikers kunnen snel antwoorden vinden en hun eigen voorkeuren beheren.
  • Efficiëntie: verminder de werklast van jouw team door gebruikers veelvoorkomende taken zelf uit te voeren.
  • Kostenbesparing: lagere operationele kosten door verminderde personeelsbehoeften en efficiëntere processen.
  • Betere klantinzichten: verzamel waardevolle gegevens over gebruikersinteracties en gedrag om jouw dienstverlening te verbeteren.

Gebruiksvriendelijk klantportaal laten ontwikkelen

Het is al een hele klus om een klantportaal te ontwikkelen voor één doelgroep, maar wat als je er twee hebt? Of drie? Één standaard interface voor beide groepen werkt dan averechts, hoewel dat technisch natuurlijk het makkelijkst is.

Een sterke oplossing hiervoor is het gebruik van UX-design om de behoefte van de verschillende doelgroepen in kaart te brengen. Daarbij test je jouw nieuwe klantportaal al tijdens het ontwerpen bij eindgebruikers, waarna je de uitkomsten direct kunt verwerken.

Bij LINKIT hebben we ervaring bij de trajecten die zowel technisch als inhoudelijk complex in elkaar zitten. We helpen bij het in kaart brengen van de behoeftes en het gedrag van je toekomstige klanten met een gebruikersonderzoek. Ook verwerken we dit direct in de functionaliteiten van je klantportaal.

Gebruiksvriendelijk klantportaal

De aanpak om een klantportaal te laten ontwikkelen

Laat onze consultants je helpen met het opzetten van de software. Samen bouwen we verder aan echte digitale innovatie.

Consultancy

We helpen je om de de juiste keuze te maken voor het ontwikkelen van de software met een discovery scan.

Consultancy icon

Ontwikkelen van software

Een klantportaal nodig die perfect aasluit op jouw bedrijf? We ontwikkelen het op basis van jouw wensen met maatwerk software.

Custom software icon

Training & support

Systeem gebouwd? Laat hem elke maand onderhouden door ons. En we trainen jouw nieuwe developers

Hands-on training en support icon

Een partner voor het ontwikkelen van een klantportaal

Overweeg je een klantportaal als oplossing? Of ben je op zoek naar een partner die je kan helpen bij de ontwikkeling en ondersteuning ervan? Het hebben van een software partner brengt een frisse blik in jouw organisatie. Bij LINKIT werken we volgens het 4D-model: Dream-Design-Develop-Drive.

Eerst willen we jouw ontwikkelingsvraag goed begrijpen en samen onderzoeken we de slimste oplossing. Of we een Excel sheet kunnen ombouwen naar een app? Prima! Maar, laten we eerst onderzoeken voor welk probleem we een oplossing maken. Zo dagen we je uit om tot een slimmere oplossing te komen.

We bouwen daarna samen of zelf aan de oplossing. En ondersteunen en trainen je wanneer de applicatie is gebouwd. Als toegewijde partner werken we dagelijks samen met organisaties om applicaties te ontwikkelen en onderhouden.

LINKIT consultant helpt en adviseert een klant met een klantportaal laten ontwikkelen

Jouw voordelen
– We begrijpen jouw vraag en dagen jou uit om de slimste oplossing te ontwikkelen
– Je werkt samen met onze ervaren en internationale squad van +80 developers
– We werken snel en flexibel aan jouw ontwikkelvraag
– LINKIT is bekroond tot beste softwareontwikkeling werkgever door Computable.
Je werkt altijd met blije consultants!

Klantportalen die we eerder ontwikkelden

We werken elke dag samen met klanten aan het ontwikkelen en onderhouden van applicaties, zoals klantportalen. Lees hieronder over de projecten die we eerder deden.

Klantportalen ontwikkelen doen we bij deze klanten

Klaar om jouw klantportaal te ontwikkelen?

Ben jij op zoek naar een klantportaal die perfect aansluit op de behoeftes van jouw klant? We sparren graag met je over over de mogelijkheden om een klantportaal te laten ontwikkelen gedreven door UX en design en laten je zien hoe het voor jouw organisatie van waarde is.

Justin Bunnik