
Portaal laten maken
Verbeter samenwerkingen met self-service portalen
Self-service portalen
In de huidige samenleving is er veel behoefte aan automatisering en gepersonaliseerde oplossingen. Zelfscankassa’s zorgen voor een gemakkelijke manier om snel en efficiënt een aankoop te doen.
Portalen zijn ook een voorbeeld van deze self-service trend. Met behulp van een portaal geef je bijvoorbeeld jouw klant, leverancier, dealer of medewerker toegang tot belangrijke informatie op ieder moment van de dag, waardoor je deze processen kan optimaliseren.
Een portaal is een digitale toegangspoort of interface die gebruikers verbindt met diverse informatiebronnen, diensten of applicaties.

Ga direct naar:
De voordelen van een maatwerk portaal
Het inzetten van de juiste technologie is ontzettend belangrijk voor het ontwikkelen van een portaal. Hierbij kun je kiezen voor een oplossing die al ontwikkeld is en prima de vaste kernprocessen in jouw organisatie ondersteunt (zoals een CRM systeem).
Voor veranderende processen, heeft een maatwerk portaal een groot aantal voordelen. Met maatwerk onderscheid je je ten opzichte van concurrentie en speel je flexibeler in op veranderende marktomstandigheden. Iedere uitdaging is uniek, en maatwerk maakt het mogelijk om naadloos aan te sluiten op de behoeften van jouw klant. Hierdoor kun je zonder beperkingen aan functionaliteit, gebruiksgemak of veiligheid, optimaal software ontwikkelen.
De manier om dit eenvoudig te kunnen doen is met een low-code platform. Dit is een revolutionaire manier om snel en efficiënt applicaties te bouwen. Door het inzetten van low-code zoals OutSystems of Mendix is het mogelijk om effectief unieke portalen te ontwikkelen. Dit biedt tevens perfecte ondersteuning voor het realiseren van innovatieve ideeën, omdat het flexibel is om snel iets te veranderen of te testen.

Self-service portalen facts and figures
Klaar om een portaal te laten maken?
Wil je van start met het ontwikkelen van een nieuw portaal? Ons team staat klaar om je te helpen bij elke stap. Neem contact op en vertel ons jouw verhaal.

Luuk Glaser

Inkoopportaal
Inkoopportalen dragen bij aan het optimaliseren van het inkoopproces. Deze inkoopportalen bieden namelijk een gecentraliseerd portaal waarop goederen en diensten eenvoudig kunnen worden vergeleken en aangeschaft. Dit zorgt voor een efficiëntere werkwijze waardoor bestellingen snel kunnen worden geplaatst en leveranciersrelaties effectief beheerd kunnen worden.
Maatwerk in een inkoopportaal maakt het mogelijk om aan te sluiten op de specifieke behoeften van jouw organisatie. Daarnaast maken inkoopportalen het mogelijk om zonder zware administratieve lasten toegang te krijgen tot een breed scala aan leveranciers, wat niet alleen bijdraagt aan kostenbesparingen, maar ook aan betere naleving van inkoopprocedures. Door gebruik te maken van low-code oplossingen kunnen deze portalen snel en efficiënt worden ontwikkeld, waardoor je snel kunt inspelen op veranderingen in de markt. Dit resulteert in een flexibel en beheersbaar systeem dat het inkoopproces aanzienlijk vereenvoudigt en optimaliseert.
Dealerportaal
Dealerportalen spelen een belangrijke rol bij het stroomlijnen van de nauwere samenwerking tussen dealers en fabrikanten. In het portaal hebben dealers eenvoudig toegang tot productinformatie, voorraadinformatie en prijsafspraken, wat zorgt voor een efficiëntere verkoop- en orderverwerking. Door middel van realtime updates kunnen dealers snel en accuraat bestellingen plaatsen en opvolgen, waardoor zowel levertijden als klanttevredenheid verbeteren.
Daarnaast geeft een dealerportaal inzicht in promotiemateriaal, waardoor dealers beter ondersteund worden bij hun verkoopactiviteiten. Het gebruik van low-code platforms voor de ontwikkeling van deze dealerportalen vermindert de ontwikkeltijd en stelt organisaties in staat om snel aanpassingen door te voeren.


Werknemersportaal
Een werknemersportaal wordt gebruikt voor het verbeteren van interne processen en communicatie binnen een organisatie. Het biedt medewerkers een centraal portaal waar ze toegang hebben tot belangrijke informatie, zoals loonstroken, roosters, verlofaanvragen en bedrijfsrichtlijnen. Dit zorgt voor een gebruiksvriendelijke en efficiënte manier om administratieve zaken zelfstandig te regelen, waardoor HR-afdelingen worden ontlast. Bovendien bevorderen deze werknemersportalen de betrokkenheid door medewerkers toegang te geven tot trainingsmaterialen, interne nieuwsberichten en mogelijkheden voor professionele ontwikkeling.
Het portaal maakt het eenvoudig voor medewerkers om snel en accuraat de informatie te vinden die ze nodig hebben, wat niet alleen bijdraagt aan hun tevredenheid, maar ook aan een vlottere bedrijfsvoering. Door het toepassen van moderne technologieën kan het portaal snel worden aangepast aan veranderende behoeften, waardoor het portaal flexibel is en meegroeit met de werknemers.
Leveranciersportaal
Leveranciersportalen zijn van belang voor het optimaliseren van de samenwerking tussen bedrijven en hun leveranciers. Leveranciers hebben toegang tot bestelinformatie, contractgegevens en de betalingsstatus, wat zorgt voor een transparanter en efficiënter proces.
Door een leveranciersportaal aan te passen aan de specifieke behoeften van zowel bedrijven als leveranciers, wordt de functionaliteit en het gebruiksgemak aanzienlijk verbeterd.
Via het leveranciersportaal kunnen leveranciers eenvoudig facturen indienen, bestellingen beheren en communicatie stroomlijnen, wat niet alleen de reactietijd verkort, maar ook de administratieve lasten vermindert. Bovendien stelt een leveranciersportaal bedrijven in staat om hun leveranciers beter te monitoren en te evalueren, dit draagt bij aan een sterkere en meer strategische samenwerking.

Guide: Self-service portalen in opkomst
Wist je dat 40% van de klanten tegenwoordig self-service boven persoonlijk contact verkiest? De vraag naar autonomie heeft te maken met de groeiende wens om meer controle te hebben over eigen processen.
Lees in de volledige guide hoe een portaal jouw relaties helpt om efficiënter en toekomstbestendig te werken.

UX gedreven aanpak
Bij het ontwikkelen van een portaal, welk type dan ook, is het belangrijk om te ontdekken wat werkt voor jouw doelgroep, of misschien zelfs doelgroepen. Het is dan ook belangrijk om de verschillende doelgroepen in kaart te brengen. Dit kan met behulp van een UX (User Experience) gedreven aanpak. Hierbij worden, tijdens het ontwerpen van het portaal, diverse aspecten getest en deze uitkomsten worden direct verwerkt.
De nadruk van deze testen ligt voornamelijk op de techniek van het portaal. Namelijk het functioneren, het implementeren van nieuwe features en de inzichten van de volledige customer journey verwerken. Zo weet je zeker dat jouw portaal zijn doel volledig vervult.

Deze portalen gingen jou voor
Lees hieronder over de verhalen van organisaties die jou voorgingen. Elke dag werken we samen met klanten aan het ontwikkelen en onderhouden van portalen.
Je bent niet alleen. Neem deel aan onze community.



Klaar om een portaal te maken?
Wil je van start met het (door)ontwikkelen van een nieuw portaal? Ons team staat klaar om je te helpen bij elke stap. Neem contact op en vertel ons jouw verhaal.

Luuk Glaser