Digitalisering van de supply chain
Toenemende verwachtingen & toenemende druk
In alle lagen van de logistiek nemen de verwachtingen en eisen van klanten toe en wordt de ‘standaard’ van service die je verwacht steeds hoger. Technologie biedt een breed scala aan mogelijkheden om systemen te integreren en te automatiseren, of door gebruik te maken van IoT-oplossingen (RF-scanners en GPS). Hoewel de potentie dus groot is, zijn de uitdagingen dat net zo goed. Veel van de grotere en vaak oudere transportbedrijven kampen met hardnekkige legacyproblemen bij hun Transport Management Systeem. Die weerhouden hen ervan hun TMS makkelijk aan te sluiten op andere applicaties en processen te automatiseren en inzichtelijk te maken. Bij LINKIT hebben we bewezen hier een oplossing voor te kunnen bieden: custom made TMS-software, met low-code. Ook bieden we met HIVE een eigen oplossing om grote hoeveelheden IoT-devices makkelijk te beheren en in te richten.
Trends in de logistiek
De internationale transportketen staat onder druk. De coronapandemie heeft de transport- en productie-industrieën ontregeld. Bedrijven staan voor logistieke uitdagingen waarbij de noodzaak om processen verder te optimaliseren of automatiseren groter wordt. Het verbinden van systemen van klant- en leverancier kan hierin helpen. Kunstmatige intelligentie en data biedt de mogelijkheid om capaciteitsproblemen en voorraadproblemen te voorspelen en daarmee voor te zijn. Met stijgende energieprijzen en wereldwijde klimaatdoelstellingen is duurzaamheid ook een belangrijk thema. Digitalisering kan helpen om de keten zo efficiënt mogelijk in te richten. Minder lege ruimte staat gelijk aan minder transport en vervuiling. Een sterk TMS is hierin key.
Kolossale druk op de transportketen

Interconnectiviteit

Meer waarde halen uit je data

Een zeer complexe uitdaging voor KLM Cargo
Integratie van een complexe puzzel van nieuwe en oudere systemen

KLM Cargo verhuisde haar sortering van post en kleine pakketten naar een kleinere ruimte en koos er daarbij voor om direct de processen te automatiseren en hun business unit te reorganiseren. Dit betekende het integreren en afstemmen van systemen en processen voor een nieuwe business unit in het bestaande en gecompliceerde landschap van Air France-KLM-systemen. Deze omvatten het wereldwijde postverwerkingssysteem en het magazijnbeheersysteem (WMS), welke gebruikt wordt door verschillende bedrijfseenheden.
Klanten waarmee we digitaal versnellen


