Je customer experience verbeteren? 4 redenen waarom je dat doet met OutSystems!

OutSystems Low-code

Waarom koopt Piet nu wel online een wc-borstel bij winkel A en niet bij winkel B? Voor beide winkels natuurlijk een interessante vraag waar ze graag het antwoord op willen weten. En ook de reden dat zeker bij grotere ketens hele afdelingen enkel en alleen bezig zijn om de customer experience online continu te verbeteren.

Als het gaat om een goede customer experience is een deel van het verhaal marketing. Zo is onder andere naamsbekendheid een enorme voorspeller van koopgedrag. Maar zeker ook de kwaliteit van de service die je vervolgens krijgt. Is die goed, dan is de kans groot dat Piet weer terugkomt om ook de rest van zijn toiletinventaris te bestellen. Maar is die slecht, dan zijn er genoeg concurrenten die hem wel goed willen helpen.

En, om tot de kern van dit verhaal te komen, goede service lever je alleen met goede IT. Bijvoorbeeld door bestellingen, snel en soepel te verwerken en te leveren. Maar ook door flexibel te zijn, waardoor nieuwe inzichten in de behoefte van de klant snel en goedkoop verwerkt kunnen worden. Low-code platform OutSystems is bij uitstek geschikt voor dit snelle werk. En wel om de volgende vier redenen.

1. Snelheid

Programmeren in OutSystems werkt op een andere manier dan traditionele methoden. Normaal gesproken maak je een design, schrijf je daarna de code en krijg je vervolgens een resultaat. Die uiteraard wel weer aangepast kan worden.

Met OutSystems is het mogelijk om door kant-en-klare templates te gebruiken eerst de front-end van een applicatie te maken en daar vervolgens de back-end aan te koppelen. Het eerste grote voordeel hiervan is dat je het gebruikersgemak volledig op 1 kunt zetten. Daarnaast heb je door het werken met voorgeprogrammeerde code ook veel sneller resultaat. Een applicatie met OutSystems bouwen gaat tot wel 10 keer zo snel als met een traditionele programmeertaal. Zowel het bouwen van nieuwe applicaties, als het aanpassen van bestaande software gaat dus veel en veel sneller, waardoor je de nieuwste inzichten razendsnel in de praktijk kunt brengen.

2. Testen, testen, testen

Bij het bouwen en doorontwikkelen van applicaties wordt UX-design steeds belangrijker. Een UX-Designer – afkorting voor User eXperience – waarborgt het belang van de gebruiker ten opzichte van de ontwikkelaars en de opdrachtgevers. Hij of zij checkt of gebruikers de app wel snappen en correct gebruiken en koppelt dit terug, nog voordat de app daadwerkelijk live gaat. Hierdoor ontstaat direct een app zonder vervelende bugs en frustraties voor de gebruiker. Belangrijk als je wilt dat Piet dus een goede customer experience krijgt en daardoor nog eens terugkomt naar jouw webshop.

Ook hierbij is het weer handig dat OutSystems op basis van modules werkt. Deze kunnen onafhankelijk van elkaar worden aangepast zonder dat de website ‘breekt’. Dat betekent dat een aanpassing in een regel code ervoor zorgt dat overal op de site nieuwe fouten ontstaan. Wil je een knop liever groen hebben dan rood? Of moet een feature toch anders werken? Met OutSystems kun je UX-design tot in het oneindige toepassen, zonder de ontwikkelaars overmatig te frustreren.

3. Feilloze integratie met andere klantapplicaties, -systemen en databases

Een andere unieke eigenschap van OutSystems is de mogelijkheid om makkelijk koppelingen te maken met zogenaamde derde partijen. Om een bestelling te verwerken tot order en die vervolgens te verzenden zijn vrijwel altijd meerdere systemen nodig, die soepel met elkaar moeten communiceren. Ook voor het analyseren van je data zijn weer aparte systemen, zoals een Power Bi, nodig. En zelfs het koppelen van je ‘oude’ database en legacy applicaties, in de cloud of on-premise, aan een OutSystems app is vrij makkelijk te realiseren. Hierdoor bespaar je veel tijd en geld die je anders kwijt zou zijn aan het herprogrammeren van enorme lagen oude code. Zelfs al moet je vroeg of laat van je legacy af, dan kun je in ieder geval transformeren naar een OutSystems applicatie terwijl je legacy applicatie nog draait.

4. Future-proof

OutSystems werkt op een platform. Alle ‘onderdelen’ die je kunt gebruiken voor jouw applicatie worden regelmatig geupdate en vernieuwd. Zo weet je zeker dat jouw OutSystems app niet verouderd, of onveilig wordt. Wil je het beheer helemaal uitbesteden? Ook dat kan met LINKIT’s LOMAAS beheerservice voor OutSystems.

Wil je meer weten over hoe OutSystems jouw applicatie klantvriendelijker kan maken en daarmee de customer experience kan verbeteren? Neem dan contact op met een van onze experts voor meer informatie.